Cuma, Eylül 07, 2007

YAŞASIN RİTİM


İnsanın ilk defa gideceği bir yere ayakları geri geri gider. Gittikten sonra da o kadar keyifli vakit geçirir ki! Yaşadığı strese sonrasında anlam veremez. İşte benimki de o hesap. Elimize djembe'leri alana kadar biraz biraz huzursuzdum. Sonra öyle keyifli dakikalar başladı ki ne iyi ettim de geldim dedim. Geç bile kaldım inanın en büyük hayallerimde biri ritim öğrenmek.
Üniversite zamanı gittiğim gençlik kamplarından birinde. Aşık olunası bu alletlerle tanıştım. Fransa'nın bir köyüne kuyu tamirine gitmiştim. O dönem Avrupalı gençler liseyi bitirdikten sonra uzun dönem gönüllük hadisesine çıkıyorlardı. Şimdi de yapıyorlardır hoş. Çok özenmiştim onlara ben okulun neredeyse son senesine gelmiştim ne okulumdan ne bölümümden memnundum. Oysaki bizim yaşıtlarımız ne istediklerini öğrenmek değişik kültürler tanımak adına çıkmışlardı yollara. Evlerine döndüklerinde karakterleri oturmuş ne istediklerini bilen gençler oluyorlardı. Neyse biz bizim köyümüzdeki kamptan çıkıp yarı otostop yarı otobüs uzun dönemlilerin kampına gitmiştik. Bir tane şatoda bir sürü genç komün halinde yaşıyorlardı. Biz de bir gece tarlada bir gece de şatonun salonuna kıvrılarak uyumuştuk.
Şatonun avlusunda da eski dönemlerde ahır ya da başka amaçlarla inşa edilmiş odacıklar vardı. Bu odacıklardan birini bar haline getirmiş reggy tarzı boyamışlardı. Geçtik gerekli saatte barımıza başladık coronalarımızı içmeye ( Gene ilk orada tanımıştım bu birayı daha türkiye'ye gelmemişti. Sonra geldi ama artık yüzüne bakmıyorum. Başka sevdiklerim var ) alkolik ben durur muyum? . O zaman gençlerde bir afrika etkisi vardı sanırım gerçi o zamanla bu zamanı karşılaştırabilecek durumda değilim ama benim şansıma en sevdiğim şeye denk gelmiştim. Biri başladı dümteke dümtek ben de başladım dans etmeye ama öyle böyle değil bir dans değil çıplak ayak afrika dansı kendimi durduramadan bir bütün gece hem içtim hem dans ettim. Ertesi gün bir kız gelip yanıma çok güzel dans ettiğimi söyleyince sevindirik olmuştum. Bildiğimden değil içten gelen bi ritim duygusuyla dans etmiştim. İşte o zaman bendeki aşk başladı. Peki o zamandan bu zamana kaç yıl geçmiş sen niye peşine düşmedin derseniz. İşte benim karakterim. Gene de haksızlık etmemeliyim kendime 2002 yılında tam ritim atölyesine başlayacakken Ankara'ya dönmek zorunda kalmıştım. Sonrada işte koyverdim gitti.
Diyeceğim o ki şu sıkıcı hayatıma renk geldi.
Djembe : (Türkçe okunuşu ile cembe), Afrika kıtasında 13. yüzyılda Mali İmparatorluğu tarafından ilk olarak kullanılmaya başlamış bir müzik aletidir. Günümüze gelene kadar kültürler arası etkileşim ile Batı Afrikada Mali’nin çevresindeki ülkeler olan Gine, Gambia, Senegal, Burkina Faso, Fildişi Sahilleri ve Sierra Leone’nin de ulusal enstrümanlarından biri olmuştur. kaynak http://www.ritimatolyesi.com/enstruman_djembe.htm
Yukarıdaki resimdekiler djembe.

8 yorum:

cinar dedi ki...

Ayyyyyyyy insanın sevdiği işi yapması kadar güzel bir şey yok. iş olmasa bile hobi olarak mutlaka yapmak lazım sevilen şeyleri. senin adına çok sevindim. bir gün dinlemek de isterim. ne güzel olur ya :) ara ara sesini kaydedip yayınlarsın blogunda. cok da artizlik olur :))

cakiltasi dedi ki...

Evet yaa ne yazık ki iş konusunda şanslı değilim ama işte bu hobilerle işi götürücez. Dinletmem mi çok büyük bir artiz olucam çınarcım bak gör. Çakıl dediydi dersin heheheh:)
Öptüm çok.

ruchan dedi ki...

Oh ne güzel , keyifli bir uğraş.. Bol ritimli günler sana...

cakiltasi dedi ki...

Sağol cimcimecim perşembeyi iple çekiyorum:)

KIKI'S DESIGN dedi ki...

100 üzerinden 100 Çakılım sana!!!
Çok sevindim,postun çok heyecanlı geldi walla!!!
haberlerini ve djembe maceralarını sabırsızlıkla bekliyorummm:)
çok öpüyorum canımcıım,
bu arada çok özledimmm:)
öptüm KOCAMAN!

cakiltasi dedi ki...

Kikişkom,
Çok hevesliyim sorma :)
Ben de çok özledim şöyle bıcır bıcır konuşsak sana yorumumda da dedim. İst'a gelirsen mutlaka ara ben söz gelince arayacağım.
Öpüyorum kocaman

cinar dedi ki...

çakılcığım neredesin? kaç gündür yazmıyorsun merak ettim. Babaannenle hayat nasıl gidiyor. Her şey yolundadır umarım. Öpüyorum..

cakiltasi dedi ki...

Çınarcım buralardayım ama tembellik geldi üstüme yazamadım. Pazartesi günü herkesi yolculadım asayiş berkemal sayılır. Ayrıntılı yazmaya başlamıştım ama taslak halinde onu tamamlarım bugün.
Öpüyorum çok.