Pazartesi, Ekim 15, 2007

ÇEVRE


Çevre yaşamımızın vazgeçilmezi ama kim ne kadar bilincinde?


Ne yazık çok az bir kesim.


Bugünden itibaren çevreye, çok fazla çaba sarfetmeden biraz daha duyarlı olunabilir.


Nasıl mı?


İşe çöplerimizi ayırmakla başlayabiliriz.


Şişeleri şişe atma kutularına eğer oturduğunuz yerde şişe atma kutusu yoksa ayrı bir poşete toplayıp çöpe atabilirsiniz. Kağıtları, kartonları ayrı bir poşete. Pet şişe ve teneke kutu gibi katı atıkları ayrı bir poşete. Eğer evde bahçeniz varsa. Yemeksel atıklara da bahçede bir çukur kazarak geri dönüştürebilirsiniz.


İstanbul'da yaşayanlar için bitmiş pillerinizi de atabileceğiniz yerler mevcut. Bağdat caddesinde pil atık kutuları var biriktirip oraya atabilirler. Ben Ankara'da yaşarken pilleri biriktirip getiriyordum. Belki atacak başka yerler de vardır ama bilmiyorum .


Bunlar çok basit ve kimseyi yormayacak öneriler ve önlemler. Çöp çıkarmamaya çalışmak da ayrı bir önlem olabilir. Günümüzde ambalaj sanayii çok geliştiği için aldığımız herhangi bir ürünün kendisinden büyük atığı oluyor. Mümkün olduğunca naylon poşet almamaya çalışın. Elinizde taşıyın ya da evden poşet götürün. Bilgisayarlar çıktı çıkalı daha çok kağıt tüketir olmuşuz. Lüzumsuz çıktı almamaya çalışın alacağınız çıktıları eğer mümkünse arkası yazılı olan sayfaları kullanarak çıkartın.


Meyveleri yıkarken lavobaya bir kap koyabilir biriken suyla çiçeklerinizi sulayabilirsiniz. Ben balkon bile yıkıyordum:)


Örnekler çoğaltılabilir. Bunlar benim şimdi aklıma gelenler araştırma fırsatım olsa belki çok daha aydınlatıcı şeyler yazabilirdim.


Gelecek kuşaklara bir dünya kalıntısı bırakmak istemiyorsak herkes üstüne düşenleri yapsın lütfen. Bu dünya acı çekmesin artık.


4 yorum:

cinar dedi ki...

Sonunda aranıza gelebildim diyeceğim ama yapamadım. Vakit bulup birkaç (!) satır bir şeyler yazdım ve büyük bir ihtimalle yine uzun bir ara vereceğim. Bu kısa bakışta sana uğramadan gitmek olmazdı. Bak 15 ekimde herkes çevre ile ilgili bir şeyler yazacaktı değil mi? kendimde değildim ki onu hatırlayayım.. Ne güzel yazmışsın sen. Gayet basit ve herkesin yapabileceği şeyler aslında. Yeter ki bu işe gönül versinler, yeter ki bu işe gönül versinler.. Ben de yanınızdayım..

Sevgilerimle,
cinar.

cinar dedi ki...

ikinci yeter ki bu işe gönül versinler yerine yeter ki bencil olmasınlar diyecektim :)

cinar.

KIKI'S DESIGN dedi ki...

Çok haklısın Çakılımmmm!!!
Pil atma kutusu Tunalıda var artık:)
Mc donalds'ın karşısında,
Cm Şişe atma kutusu da Elizin pastanesi karşısında Elizin sırasında "Elizin Tunalı üzerinde"
Cam şişe demişken benim bloğa bi baksan ya tam sen ve benlik bişey bulacaksın:)
Özledim öpüyorum çok çok!!!

cakiltasi dedi ki...

çınarcım,
hoşgeldin tekrar. iş yüzünden mi ara vereceksin. keşke işlerimiz hayatımızı zindana çevirmese :(

evet herkes biraz ucundan tutsa çok şey değişir iş bilinçli ve duyarlı olmak da sadece.
öptüm kocaman

kikişkom, ankaralılar pillerini artık tunalıya götürsün çöpe atmak yok. Cam şişe atma kutuları allahtan her yerde var artık:) Bloğuna baktım yorumumu oraya yazacağım gerçekten çok sevimli:)))
Öpüyorum ben deee. Gelme sırası sizde İst'a bekliyorum :)))