Çarşamba, Şubat 03, 2010

ASUS MAĞDURUYUM

03.02.2010


Sayın İlgili,


04.12.2007 tarihli aldığım F3SV serili Asus Marka bilgisayarımın menteşe yerinden 4 ay önce durup dururken parça kopmuştur. Zamanla menteşe yerindeki zarar daha çok hissedilir hala gelmiştir. Bunu ilk fark ettiğim zaman dizüstü bilgisayarımın bu kadar hasar göreceğini tahmin etmemiştim. Ancak 15 Ocak 2010 tarihinde akşam bilgisayarımı açmam ve kapamamla menteşe yerindeki zedelenme artık tamamen kendini göstermiş ve bilgisayar bağlantı yerlerinden ayrılmıştır. Asus Teknik Servisine hiçbir şekilde telefonla ulaşamadığım için 20 Ocak tarihinde mesaimden harcayarak Çamlıca’daki yerlerine bizzat kalkıp giderek bilgisayarımı kendilerine teslim ettim. Bana garanti kapsamının geçeli bir ay olduğunu ve yaklaşık tutarın 160$ + kdv olacağını ama kesin neticenin bana bildirileceğini söylediler. Daha sonra işe döndüğümde internetten gerek Türkçe gerek yabancı sitelerden Asus’un F3 serisindeki modellerinde kasa çatlama probleminin genel bir arıza olduğunu kimisinin bir yıl kimisinin 3 ay kimisinin 2 yıl içerisinde karşılaştığı bir sorun olduğunu öğrendim. Daha sonra bilgisayar işinde uzman bir abime danışmak için aradığımda Asus’un bu serilerinin problemli olduğunu Asus’un kendisinin bile kabul ettiğini ama açığa çıkarmadığını o nedenle hakkımı aramam gerektiğini tanıdığı birkaç kişinin garanti kapsamı geçse bile parayı ödemediklerini belirtti.

Ben de Asus teknik desteğe e-posta göndererek. Bu sıkıntının onların fabrika hatasından kaynaklı ayıplı mal üretmeleri olduğunu, bunu müşterilerinin üzerine atarak sorumluluktan kaçtıklarını, bu sıkıntının bir kullanım sürresi ile alakalı bir konu olmadığını belirttim. 28 Ocak tarihinde de cep telefonuma tutarın üst kasa ve alt kasa 120 $ ve servis bakım hizmetinin de 40 $ olduğunu belirten bir mesaj gönderdiler. Akabinde servise günde 10-15 kere ulaşmaya çalıştığım halde telefonla ulaşamadım. Sonra 1 Şubat tarihinde mesaimden harcayarak tekrar Çamlıca’daki yerlerine giderek bir yetkili ile görüşmek istediğimi belirttim. Ancak bankodaki bayan elemanlar tam yetkili kendileri olmadığı halde sorunumu kendilerine anlatmamı belirterek esas yetkili ile görüşmemi engellediler. Bankodaki elemanlarına durumumu tekrar anlattığımda bir ara bana hak vererek içeri gitmiş ancak beni görüştürmedikleri yetkilinden standart cevabı alarak bana iletmiştir. Ben de kendisine bilgisayarımı ev dışında kullanmadığımı, hiç taşımadığımı yeri geldiğinde hiç kullanmadığımı belirterek bu halde ancak 2 yıl dayandığını eğer çok daha hor kullanılmış olsaydım kendilerinden kaynaklı bu sıkıntının çok daha önce meydana geleceğini belirttiğimde bana bankodaki eleman o zaman yazık olmuş keşke 1 yıl içinde olsaydı da biz ödeseydik cevabını vermiştir.

Sizden ricam standart olan garanti kapsamı geçmiş olsa dahi hakkımı aramama yardımcı olmanızdır. Bu Asus’un ayıplı malıdır. Tüketicinin üzerinden para kazanmaya devam etmektedir. Hiçbir bilgilendirme yapmadığı için tüketiciler olarak bizi zarara uğratmamaktadır. Yaklaşık 2000 lira verdiğim bir ürün yanlış üretimden kaynaklı bana 300 liraya daha mal olacaktır.

İnternette Asus F3 serisi problem diye arattığımızda bir çok şikayetle karşılaşabiliriz.

Gereğinin yapılmasını arz ederim.

Hiç yorum yok: