Pazartesi, Şubat 15, 2010

THE AGE OF STUPID

The Age of Stupid: Trailers: Global Premiere from Age of Stupid on Vimeo.



Geçen sezon Beşiktaş Kültür Merkezinde ücretsiz gösterimdeyken gitmemiştim sonra da aklımdan uçmuş gitmiş. BKM'nin salonunu son derece kullanışsız ve ergomiye ters bulduğum için hiç orada filmi izlemek aklımın ucundan geçmedi bile.

If'de aldığım biletlerden biri de bu filmiş ve ben farkında değilmişim. İzledikten sonra suratıma tokat yemiş gibi oldum. Hani bir kaç gönderi önce serzenişte bulunmuştum kimsenin hiçbir şey umurunda değil diye. Bu film ile daha da gaza gelmiş hislerim var. Filmde çizim olarak gösterilen animasyonlar çok hoşuma gitti. Çinden üretilen oyuncağın nasıl dünyada kullanıma sokulduktan sonra ayak altında kırılarak gemilerle çindeki bir çöplüğe 59 bin yıl boyunca kalacak şekilde geri gönderilmesini ya da karbon salınımında Amerika'nın dev boyutta resmedilmesi afrika nın ise cılız bir insan görünümde çizilmesi çok hoşuma gitti. Hiç olumlu olumsuz bir şey okumadım. Sinirim bozuluyor böyle sıçmış eleştirileri görünce. Film biterken diyor ki herkesin bir kotası olmalı karbon salımınızı o şekilde azaltmayı hedefliyebilirsiniz. Özellikle uçağa binmek çok büyük bir salınım demek. Ankara'ya giderken özenip daha çabuk ve ucuz olsun diye Pegasus'tan iki sefer bilet almıştım. İlk biletimi 5 Mart'a öteletmiştim. İkinci biletin dönüşünü de onlar iptal etmişlerdi. Rötardı, boktu, püsürüktü eziyetiydi derken tövbe etmiştim uçakla Ankara'ya gitme olayına. 5 mart'taki biletimi de kullanayım bir diyordum. Bu filmden sonra kişisel nedenlerden çok küresel ısınmayı da dikkate alıyorum artık. Bir daha uçakla gereksiz yolculuklara hayır. Biliyorum böyle çok uç bir insan modeli çiziyorum. Zaten çevremde beni algılayan pek yok. Yani elbette var ama kendime hasım hiç yandaşım yok anlayacağınız. Belki hak veren vardır ucundan ama uygulayan accık. Hoş annem böyle bir insan olmasa ben bu kadar duyarlı olur muydum bilmiyorum. Annem iyi ki benim annem.
Neyse öyle internet selebiritisi değilim maalesef. Verdiğim aklı başında bilgiler çok insana ulaşamıyor. Yazsaydım fırtınalı hayatımı belki meşhur olurdum. Sizler de ucundan benim dünyayı kurtarma projeme dahil olurdunuz. Napalım sıkıcı blog olmayı tercih ederek böyle yazmaya devam.

http://2010.ifistanbul.com/tr/Movie/age-of-stupid

http://www.imdb.com/title/tt1300563/

bir de film sonunda www.notstupid.org adresi var girip inceleyin derim.

Hiç yorum yok: