Perşembe, Temmuz 23, 2009

DÜDÜKLÜ TENCERE MACERALARIM


Ben oldum olası düdüklü tencerelerden hazzetmem. Eski tip düdüklümüz varken kullanma koşullarını bilmediğim için açmaya kalktığım vakit elime patlamıştı. Elimin üzerinde boloncuklarla gezmiştim. O günden sonra ilişkimi sınırlı tutmayı geçin ilişki bile kurmadım. Sonra gün geldi kendi evim oldu. Annem de evimi düzmeme yardımcı olmaya başladı biraz da kendi işini kolaylaştırmak için belki de bana düdüklü tencere aldı. Ben Mayıs 2007'de taşındım evime. Heralde o vakitler almıştı.


Neyse o geldikçe birşeyler pişiriyordu. Bana da arada tencereyi yıkamak dışında bir iş düşmüyordu. Gel zaman git zaman ben düdüklüyü kullansam demeye başladım. Geçen haftalarda bezelye pişirmeye karar verdim. Annemi aradım kaç dakika olacak, düdük ne olacak, buhar ne olacak, nasıl acıcam, nasıl kapıycam. Neyse ben hiçbir şeyi patlatmadan birazcık bezelyeleri çok pişirerek bu işi kotardım. Ancak soğan koymayı unutmuştum o kadar. Geçen de et sote yaptım o da fena değildi. Dün de zeytinyağlı fasülye yapmaya kalktım. Yalnız benim şöyle bir huyum var sanırım yemek yaparken illa bir şeyleri koymayı unutmak. Bu elbetteki çoğu zaman yağ oluyor. Sanırım neden kolestrolümün süper ötesi olduğu ortada. Dün de yağ koymayı unutmuşum. Öyle yedim napıyım. Yemeklerde tuz yoksa yağ yoksa ben tutup da eklemem öyle yerim:)


Bu yağ mevzuunu çok yapıyorum geçen de annemler köye giderken bana uğramışlardı fasülye yapmıştım gene ama normal tencerede. Ona da yağ koymayı unutmuştum. Annem yağ ile tekrar kaynatmış öyle yemişlerdi.
Valla bir hoşum. Yemek yapmak eziyet gibi birşey zaten damak tadını denen hadise de yok bende.
Yukarıdaki resimdeki düdüklü benimkinin aynısı.
Şimdilik ilişkimiz iyi. Patlamaz o dedi annem. İnşallah diyorum.
Bir de pandispanya yapılırdı eskiden düdüklüde :)



Volare (old) - Dalida

6 yorum:

çitlembik dedi ki...

a a düdüklüde pandispanya hiç duymadım şekerim! valla!
dur ben de yemekle ilgili bi şeyler çiziktireyim bakalım benden neler çıkacak! :)P
ay pek eğlenceli pek keyifli! lal lal laaaaaa! lal lal liiiii!

cakiltasi dedi ki...

annem yapardı eskiden niye bilmem ki çabuk mu oluyordu kimbilir belki de kabarıyordu:)

yaz tabii! sende ne maceralar vardır kimbilir. senin hiç yemek deneyimin yoktu tabii. hatta hünkar beğendi yaptım demiştim sana tarif vermiştim hatırlar mısın:) gerçi o da ilk oldu bende bir daha yapmadım doğal olarak.

cinar dedi ki...

Tefal'in Clipso'sunu tek geçerim! Bu eskirse aklında olsun :) Oldum olası korkmuşumdur ben de düdüklülerden. Bir keresinde anneme patlamıştı mercimek çorbası. bütün tavan çorba olmuştu. sonra bir kere de kestane patlamıştı. annemin kol bacak hepsi yandı tabi. hiç de güzel anılarım yok düdüklüyle ilgili. ama şu anda çok rahat kullanıyorum.
bu arada zeytinyağlı yemeklerle ilgili bir tüyo vereyim. daha doğrusu ben de bir yerde okumuştum ve son zamanlarda hep bu şekilde yaptım. mesela fasulyede bütün malzemeleri çiğden koyup çok az ya da sıfır yağ koyuyorum. piştikten sonra üzerine zeytinyağı gezdiriyorum :) Aklında olsun.

cakiltasi dedi ki...

çınarım ben bunu eskitir miyim ki:)
benimkini fisher marka almış annem.
bak demek ki ben doğru yoldayım. her şeyi çiğden koydum. yağını sonra ekleyeyim.
büyük rahatlık daha doğrusu zamandan tasarruf. yani ben öyle anladım. daha çabuk pişiriyor başka faydası da heralde vitaminleri buhar olup uçmuyor:)
sağol faydalı bilgiler için çınarım

Pino dedi ki...

çakılım pek domestik gördüm seni.. kızım ne düdüklüsü yaaaa..
aksana alemlere..
hasta mısın nesin.. ben yaparım sana fasülye, sen gezebiliyoken gez valla.. bırak düdüklü tencereyi falan:D

cakiltasi dedi ki...

hahahaha pinom artık evimin kadınıyım. bir bebeğim var biliyorsun. erkenden eve dönüyorum:)