Çarşamba, Eylül 23, 2009

BULAŞIK BEZİ

Eldiven zamanım gelmiş. Ellerim buz gibi dötüm karpuz gibi. Yok yok karpuz gibi değil. Nedensiz bir zayıflama durumum söz konusu bu aralar. Hoş bu durumdan son derece mesudum.

Bayram geçti gitti. Ha gelecek ha gidecek derken. İşe bile geldik. Bayramda Ankara'ya gidesim var demiştim ya! Gitmedim. Onun yerine köye gittim.

Cumartesi gittim pazartesi döndüm. Dönüşümü de arabayla gerçekleştirdim. Arabanın yan tarafını çizdirdiğimden bahsetmiştim. İşte babam doğum günü sürprizinden sonra arabayı Lüleburgaz'a götürdü. Daha ucuza yaptırılır diye. Sen bir hafta sonu geldiğinde alırsın dedi. Ben de bayramda geleyim dedim.

İçimden geçen duygu selini buraya aktarmakta biraz zorlanacağım. Babaanneciğim günden güne geriliyor. Artık konuşmaya üşenir olmuş. El hareketleriyle anlatmaya çalışıyor çoğu zaman. Duyma güçlüğü çekiyor. Duyamadığı için algılayamıyor. Ama espiri yapmayı da ihmal etmiyor. "Evin kızı geldiğinde bulaşık bezi titrermiş beni de alacak diye" dedi. Bunun demesinin nedeni aşağıdaki paragrafta saklı:)

Bu gidişimde hazır arabayla döneceğim için ne bulduysam doldurdum. Tahta bavul, kömür ütüsü, çinko kapkacak, en önemlisi babaannemin ayaklı eski singer makinası, Üç parçaya ayırıp yerleştirdik arabaya, bütün sardunyaları, saksı da biberi, komşunun verdiği ismini bilmediğim diğer üç saksıyı, kavunları, patlıcanları, reçelleri, peynirli biberi. Herbir şeyi aldım. Benim oturacağım koltuk dışında her yeri dolu bir arabayla İstanbul'a kadar geldim. Köydeki evden benim ev tamı tamına 206 kilometre. İki saati biraz geçkince bir sürede vardım evime. Yumuk'umla Mumuk'umu bir koşu görüş iki mıncıklayıp. Yükümü boşaltmaya başladım. Yoldan geçen iki genci çağırıp dikiş makinasının ayağını kapı önüne kadar da taşıttım. Sonra tek tek taşıma işlemimi bitirdim.


Bir buçuk gününü İstanbul'da evimi kazımakla ve kuzenlerimle sinemaya giderek geçirdiğim bayram böylece gelmiş ve geçmiş oldu.

3 yorum:

pinomino dedi ki...

1) Peynirli biberleri biz gelmeden bitirirsen seni bitiririm çakılım, şakam yok yani!!
2) Yoldan geçen genç olayına çok güldüm.. kızım sen tam şu komşu hanım teyze moduna girdin çabuk toparlan.. sende gençsin kızımmm.. alla allaa:))
3) arabaya doldurduğun şeylere izninle oha demek istiyorum:)) Neyseki bize geldiğinde kendini tutmuşsun, yoksa kaptırıyormuşum benim singer'i de haberim yokmuş yani:))

cinar dedi ki...

uyyy senin o eldivenlerini yisinler bacım :))
peynirli biber ne ki? çok talibi olduğuna göre çok merak edilesi bir şey olsa gerek. bak o zaman ben de isterim ha ona göre :)) sati istanbul zamanım da gelmiş! :) Senin Ereğli işi de yalan oldu Çakılım be :(

cakiltasi dedi ki...

hehehe, dedim ki şimdi pinom peynirli biber'i öğrenirse istanbul'a kesin gelirler:)üç vakte kadar geldiniz geldiniz yoksa hüpletirim:)
gençler de bir şaşırdı zati gençler diyen şu velet ne ayak diye:)
evek tam ohalıktım pinom. bu singeri görsen çok sevicen. resmini çekip koyarım.

çınarım beynirli biber çok süper bir şey. peynirle ve biberle yapılan turşu gibi bir şey. tamamdır istanbul'un geldiyse hadi koşun gelin. ya ereğli işim hep aklımda yalan oldu gibi ama olmadı da. artık yumukla mumuk yalnız kalabiliyor ben de uzun yol araba kullanabiliyorum. yani bir tek ayarlaması kaldı:)