Pazartesi, Aralık 13, 2010

SAĞLIKLA İLGİLİ BİLGİLER


Discovery Science'ta dün çok güzel bir program vardı. Oradan öğrendim ki! Çocuk bezi nasa tarafından astronotlar için geliştirilmiş.

Sonra Amerika doğayı koruma kanunları nedeniyle rezervuarların tükettiği suyu 6 litre ile kısıtlamış. Amerikalı tüketiciler de rezervuar suyunun atıkları göndermekte yeterli bulmayınca Kanada'ya litresi büyük rezervuarlardan almaya gitmeye başlamışlar. Bu da ironik bir durum ortaya çıkarmış. Rezervuarlar da made in Amerika'ymış:)

Diş fırçalarının da çeşit çeşit olması her birinin dişlerimizi daha iyi koruyacağı bir yalanmış. Hiçbir diş fırçası diğerinden daha iyi bir koruma sağlamıyormuş. Gönlümüze göre sevdiğimiz rengi almamız kâfiymiş.

Daha bir sürü gerekli gereksiz sağlıkla ilgili bilgiler verdiler. En aklımda kalanlarda biri de ter önleyicilerinin içinde aliminyum bulunması. Ter aslında kokusuzmuş. Koltukaltımızda bulunan bakteriler kötü kokulara sebep oluyormuş. Antiperspirantlar koltukaltımızdaki ter bezlerinin bulunduğu delikleri tıkıyor aşağıdan gelen ter bir süre yüzeye çıkamıyor. Sonra ter baskın geliyor ve tekrar antiperspirant kullanmak zorunda kalıyormuşuz. Bence siz siz olun antiperspirant kullanmayın. Kokuyorsanız da başka çare bulun her gün duş alın ya da kristal görünümlü doğal roll-on'lar kullanın.

Ve pudralı deodorantlar da çok sağlıklı değil.

Bu benden bir bilgi. Diş fırçanızı kullanmadan evvel ıslatmayın bu da yaptığımız yanlışlardan. Gelişigüzel fırçalamak da doğru değil. İnternetten seyredin nasıl olması gerektiğini. Ve mutlaka diş ipi kullanın.

Bir de geçen haftadan beri Ayşe Arman şişmanlık üzerine yazılar yazıyor röportajlar yapıyor. Şişmanların ayrımcılığa uğramasıyla ilgili. Ne yazık ki ben de şişman insanları ne kadar sevsem de hoşuma gitmiyor şişmanlıkları. Şuursuz yemek hiç hoşuma gitmiyor. Birkaç gönderi öncede yazdığım gibi bedenine iyi bakmayan insanla problemim var.

Hafta sonu teyzemi gördüm. Şuursuzca yiyor. Yemeyin öyle dedim. Ankara’ya dönünce diyetisyene gideceğim şimdi dilediğimce yiyorum diyor. Ki teyzem incecik Filiz Akın gibi kadınmış. Şimdi o tonton ailesinden bir üye gibi.

2 yorum:

Alo Elo! dedi ki...

hmm ben diş fırçasını rengine göre alıyorum, ıslatmadan fırçalıyorum ve diş ipi kullanıyorum! ;o)

cinar dedi ki...

:) yararlı bilgiler. diş fırçalarken fırçayı ıslatmamak gerektiğini ya görmüştüm ya da okumuştum bir yerlerde uzun zaman önce. böyle belgesel kıvamında programları çok seviyorum ben de. şişmanlar için de kendilerini kandırdıklarını düşünüyorum. ben kendimle barışığım ve şişmanlığımı seviyorum lafı ve düşüncesi tamamen palavra bence. şişman olup da şimdi ya da sonrasında sağlıklı olan birini görmedim çünkü. daha yeni 22 yaşındaki şişman bir tanıdığımın karaciğer yağlanması olduğunu, 3. evrede olduğunu ve önlem almazsa karaciğer iflası yaşayacağını öğrendim. kendisini şişman seviyormuş, peh!